Exkurze klientů sociálních služeb na pobočce ČSOB Nová Paka

Dne 24. 6. 2014 se skupina klientů sociální rehabilitace a denního stacionáře Života bez bariér, o.s. zúčastnila exkurze na pobočce ČSOB Nová Paka. Vedoucí pobočky, p. Švandrlík, připravil pro klienty zajímavou prezentaci, která je seznámila se základními bankovními produkty.

Klienti se například dozvěděli, k čemu slouží běžný účet a co je potřeba k jeho založení, jaké bankovní produkty mohou využít za účelem spoření, či jak se lze pojistit proti ztrátě či odcizení platební karty.    

Debata se vedla také o bankovních úvěrech, jejich podmínkách a o tom, jaké povinnosti pro klienty vyplývají z možnosti úvěr čerpat . 

Téma bankovních produktů klienty zaujalo, neboť tak jako většinová společnost, i oni musí hospodařit se svými příjmy tak, aby byli schopni financovat všechny své potřeby. Otázky klientů na pana Švandrlíka souvisely především s tím, jakým způsobem banka v konkrétních případech přistupuje ke klientům, kteří jsou v invalidním důchodu. Další otázky se týkaly například postupu banky v případě vyhlášení exekuce na majetek klienta či výše bankovních poplatků za správu účtu, a dalších oblastí. 

Exkurze v ČSOB představovala jednu z aktivit společného projektu Života bez bariér, o.s. a pobočky ČSOB Nová Paka, který byl díky iniciativě p. Švandrlíka podpořen z dobrovolnického programu ČSOB a Era Pomáháme společně 2014 a jehož cílem je zvýšit finanční gramotnost osob se zdravotním postižením a seniorů a přispět tak ke zlepšení jejich finanční situace.

Předmětem sociálních služeb, sociální rehabilitace a denního stacionáře, jsou činnosti, k jejichž cílům patří mimo jiné zvyšovat samostatnost a soběstačnost osob se zdravotním postižením a seniorů. Sdružení proto organizuje pro klienty sociálních služeb různé vzdělávací aktivity, jako například zmíněné finanční vzdělávání, a angažovanost profesionálů při jejich realizaci je velmi vítána.

Sdružení tímto děkuje panu Petru Švandrlíkovi za opakovanou podporu aktivit sdružení.