Proč nejsou v ČR bezbariérová auta pro vozíčkáře na elektrickém vozíku?

daihatsu-noriori

TÉMA: Zcela bezbariérová auta nejen pro vozíčkáře, ale i pro širokou veřejnost (viz. foto). Proč v České Republice nejsou?

Diskuze: Auto s elektromotory ve všech kolech v ČR už je: http://mwmotors.cz/luka-ev/ !!! Je mým snem to samé se systémem pohonu v každém kole, ale zcela bezbariérové pro elektro-vozíčkáře, důchodce s el. tříkolkou_skůtrem, cyklisty, mamky s kočárky, zahradníky se sekačkami, pečovatelé s jídlo-nosiči či s povlečením v kombech s kolečky, občany s nákupními košíky na kolečkách (s košíkem bez přendávání nákupu od kasy až k lednici), sběrače kovů s dvoukolákem :-) atd. (Tzn. elektro 4x4, 340 cm maximální délka auta, uvnitř minimálně 150 cm na výšku a se třemi nájezdovými elektro rampami (zadek, bok L, bok P) Prostě zcela bezbariérové městské auto, typu takzvaných KeiCarEV 4x4 (Viz. příkladové foto od Daihatsu KeiCar Nori Ori), do které kdykoli nastoupíš jinudy, když ti někdo zaparkováním zablokuje dveře s rampou!! a odvezeš bez dřiny vše co má kolečka!! Takováto ,,kryplkára" pro řízení z vozíku chybí v EU jako sůl!! (Čímž ombucman ČR by asi měl radost za splněnou a EU omílanou ,,přístupnost" u osobních aut, ale v ČR zatím jen a jen plky.)

ZÁVĚR: V ČR ZCELA BEZBARIÉROVÁ OSOBNÍ AUTA NEJSOU, protože není zákonodárci v české legislativě takové zcela bezbariérové auto nijak specifikováno. Není ani nijak specifikován typ postižení, který potřebuje tuto specifickou kompenzační pomůcku:

Řidič na elektrickém invalidním vozíku (těch je v ČR celkem přes 14 000 tisíc osob, z toho přes 3 000 osob je s ŘP skupiny B - většinou majitelé dodávek s rampou). Takže řidiči na el. vozíku v ČR (hození vládou bez jakékoli regulace přes palubu do komerčního prostředí, které na ně samozřejmě nijak nemyslí a nic pro ně ,,bezbariérového osobního"neprodukuje) zbývají tři možnosti jak mít zcela bezbariérové osobní auto: 1. Být milionářem a zcela bezbariérové auto si nechat dovést a servisovat v zahraničí. 2. vyměnit ve volbách poslance za ty, kteří prosadí přístupnost i v osobní autodopravě. 3. emigrovat do zemí, kde je zcela bezbariérové auto vyráběno sériově!!!

 PS: A nebo se dál drkocat v dodávkách. tzn. k nereálnosti třech bodů přeji v oblasti osobní auto-mobilitě imobilních upřímnou soustrast všem kolegům na elektrickém invalidním vozíku, co mají řidičák skupiny B. :-(  :-(

Soubor: 
PřílohaVelikost
Image icon daihatsu-noriori44.81 KB